…ale zistili sme, že nám niečo z toho „starého koronového“ vyhovovalo a boli sme takto aj efektívnejší…
Najprv sme zostali doma a museli sme si zladiť prácu a rodinu, a nájsť nový spôsob, ako komunikovať s tímom a klientmi. Potom sme občas odskočili do práce a niektoré aktivity sme mohli začať plánovať aj naživo. Teraz sa pomaly vraciame do kancelárií, ale zistili sme, že nám niečo z toho „starého koronového“ vyhovovalo a boli sme takto aj efektívnejší.
A aj keď sme fyzicky viac v kľude, na jednom mieste, v jednom štáte, aj toto počúvam na koučingoch:
- neviem sa upratať,
- stále som na počítači a mám pocit, že som málo efektívny,
- robím blbosti a stále neviem uchopiť dôležité veci,
- nie som si istá, čo je priorita a kam mám dávať energiu.
Ako byť viac efektívny
Zažívate niečo podobné? Rozčuľuje vás to? Potom patríte k tým ľuďom, ktorí chcú od života viac… a vedia, že bez priorít a jasného zamerania to nejde.
LEN… napriek tomu, že sme boli rozlietaní, náš denný režim sa moc nemenil a za posledné mesiace sme ho zmenili už niekoľkokrát.
A to je problém – to, čo potrebujeme pre efektivitu v tejto dobe, je veľmi jednoduchý a rýchly systém, ako si nastaviť celý denný režim – vrátane nastavenia svojho osobného času – a svoje priority. Lebo zmeny boli a zmeny ešte len prídu. A vyhrá len ten, kto je flexibilný a smeruje svoju energiu tam, kde aktuálne treba.
5 krokov, ako si prerámcovať denný režim bez námahy a rýchlo
Áno, o téme efektivity a produktivity, manažovaní nájdete desiatky článkov, odkazov, rozhovorov, kníh. Máte však čas si ich prečítať, vybrať to podstatné, nastaviť si jednoduchý a účinný systém a aj ho začať realizovať? Tu mi väčšina klientov povie, že nie…
Preto som na základe toho, ako sa jednoducho podarilo riadiť svoj čas mojim klientom, pripravila systém 5 krokov, ako si prerámcovať svoj režim bez námahy a rýchlo.
1. Definujte si čas, v ktorom ste schopný plánovať
Možno to bude len mesiac, možno leto alebo dokonca koniec roka. Čím ďalej sa v období zmien a transformácií pozeráte, tým je to viac frustrujúce – lebo teraz naozaj nevieme, ako sa to všetko bude hýbať. Aké sú vaše ciele do konca leta? Aké sú vaše ciele do konca roka?
2. Zjednodušte – zúžte svoje zameranie
Veľmi nás zneisťuje a tým aj odvádza od aktivity, ak sa zameriavame na príliš veľa cieľov, zámerov, držíme staré štandardy a predstavy. Použite „nové oči“ po návrate do práce – skúmajte, vyhodnocujte, pýtajte sa, diskutujte o postrehoch iných, aby ste vedeli, čo je teraz skutočne dôležité.
- Čo je teraz kľúčové robiť a robiť naplno?
- Čo nesmeruje k týmto jasným cieľom?
- Čo vám už neslúži – odrežte to.
- Bez čoho ste zistili, že viete prežiť? – zjednodušte si život.
- Aké nové šance sa otvárajú?
- V čom sa môžete posilniť, kým sa ukáže nové smerovanie?
3. Porovnajte svoje silné stránky s kľúčovými prioritami, ktoré ste si definovali
Venujte sa cielene len tým, ktoré viete robiť najlepšie.
4. Vytvorte si rámec mesiaca
Dokedy čo potrebujete vyriešiť.
5. Vytvorte si rámec produktívneho týždňa
Venujte sa cielene len tým, ktoré viete robiť najlepšie.
V Mysliteľni na to máme metódu a formuláre, ktoré si budete LEN vyfarbovať, prispôsobovať, prelepovať, presúvať jednotlivé bloky.
Svoj nový flexibilný systém riadenia energie a času si nastavíte podľa tohto systému za 4 hodiny interaktívneho workshopu v Mysliteľni s pomocou máp a podkladov, ktoré „len“ vypíšete a pri každej zmene situácie v práci, vo svete jednoducho upravíte.
Už nebudete strácať čas opakovanými pokusmi niečo si rýchlo naštudovať a zasa nedotiahnuť. Dostanete navigáciu, ako si efektívne „rekalkulovať trasu“.
Ďalšie jednoduché nástroje pre zvládanie tejto doby vo svojej firme či tíme reštartujete a doplníte aj ďalšími workshopmi – „Moja rola lídra“, „Zmena ako príležitosť“, „Motivácia“, či „Delegovanie“ z letnej série „Re-štart pre vedenie seba a svojho tímu“.Pozrite aj Leto v Mysliteľni (6.-10.7.2020)