Asi každý z nás v nejakej oblasti života iniciuje alebo sa musí prispôsobiť nejakej zmene – či je to rozkopaná cesta a obchádzka na ceste do práce alebo zmena organizačnej štruktúry, ktorá súvisí s odkúpením spoločnosti a nástupom nového manažmentu, štýlu riadenia, cieľov.
Pokiaľ ostaneme vo firemnom prostredí, jednou z príčín, prečo sú zmeny náročné, je práve nedostatok komunikácie. Celý život sa venujem zmenám a práve pri podpore tímov mi veľmi pomáha moja minulá kariéra internej komunikátorky.
Komunikátorom je však nielen človek z oddelenia komunikácie, ale každý manažér, formálny, či neformálny líder, ktorý zmenový proces vedie.
Čo potrebuje vedieť o komunikácii?
O tom som hovorila na konferencii Komunikátori budúcnosti 2025.
Na úvod možno stačí jeden bod:
- Komunikujte neustále a viacerými kanálmi. Aj keď nemáte konkrétnu informáciu, rozhodnutie, komunikujte aspoň postup, kroky a termíny, ako sa tvorí. Ak mlčíte, začnú sa šíriť klebety, reči – a určite nie pozitívne. Ak sú totiž ľudia v neistote, začnú si vymýšľať svoje príbehy, aby mali ISTOTU, čo sa bude diať. A to je cesta k negativite, frustrácii, obavám, stresu a zníženiu výkonnosti a inovatívnosti.
Ako komunikovať v jednotlivých fázach zmeny?
Pokiaľ chcete vedieť viac, stiahnite si pracovný list Komunikácia v procesoch zmeny s konkrétnymi odporúčaniami.
Stačí zadať e-mail, na ktorý vám pracovný list pošlem >>>
Som zvedavá na vaše postrehy a skúsenosti. Komentujte môj post na LinkedIn, dajte vedieť, čo vám v komunikácii funguje, nech si pozdieľame dobré riešenia.